2014. nov 16.

Pöttyös-csíkos-kockás karácsony

írta: búzástünde
Pöttyös-csíkos-kockás karácsony

Adventi naptárak és egyebek...

_DSC5714 - Copy (2)vágottkicsisötétkicsi.jpgAz e-heti kreatív díszítése, mint a címéből is tudható, pöttyös, csíkos, kockás, a színe pedig, ahogy eddig is, piros-zöld-fehér. Számomra ezek az igazi karácsonyi színek, bár tavaly ezüst-fehér volt (  az is tetszett). A most elkészített dolgok, kicsit több időt vettek igénybe, főleg a száradás és festés miatt. Akkor kezdjük!

1. Pöttyös tálca-karácsonyra (ajándéknak is jó)

Két deszkát összeszegeztem, majd kérgezett ágakból fogót készítettem. Így nagyon egyszerűen hangzik, de a fogókkal sokat kínlódtam. _DSC5858okékicsi.jpg

A megoldás az lett, hogy a fogótartó kicsi ágdarabokat alulról becsavaroztam, a fogórészt pedig pedig ékeltem, egy ágacskával (vagyis fúrtam egy nagyobb lukat a fogón és a tartón és egy ágat belekalapáltam). Azután fehérre festettem és pirossal nyomdáztam._DSC5857vágottkicsi.jpg

Kész is a karácsonyi hangulat-avagy variációk egy témára_DSC5849írottvágott - Copykicsi.jpg

_DSC5856vágottvignettakicsi.jpg

2. Papírmasé gyertyatartók, tálkák

A papírmasé készítésének két módját ismerem. Az egyik, amikor tépett papírcsíkokat ragasztgatunk egymásra, a másiknál (így csináltam én) a beáztatott, összetépett papírt összeturmixoljuk, egy párnahuzatba téve lecsöpögtetjük vagy erősen kicsavarjuk. Aztán csirizt (liszt és víz) készítünk és a papírmasszával jól összegyúrjuk. Utána valamilyen tálkát, -vagy amilyen formát szeretnénk- folpackkal betekerünk és rátapasztjuk a papírmasét. Hagyjuk száradni (2-3 nap), majd festjük, díszítjük. Utána lelakkozhatjuk, így mosogatni is el lehet.

Egy régi lábasban ázik a papír.

_DSC5838vágottokkicsi.jpg

Ilyen amikor a formákra tapasztottam:

_DSC5841vágottokékicsi.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Itt már szárad és a festését is elkezdtem:

_DSC5875vágottoké - Copy (2)kicsi.jpg

Készen vannak:_DSC5900vágottkicsi.jpg

3. Só-liszt gyurma adventi naptár és díszek

Ezt a fajta gyurmát gondolom mindenki ismeri. Ha nem a recept a következő: 2 bögre só+2 bögre liszt + fél bögre víz (én egy kicsi étolajat is raktam bele). Összegyúrjuk, kinyújtjuk és mézeskalács kinyomóval elkészítjük a díszeket és a betűket. Száradni hagyjuk, majd festjük.

Száradás előtt:

_DSC5867vogottokkicsi.jpg

Kifestve:_DSC5917vágottkicsi.jpg

Az adventi naptárnak lefestettem egy deszkát, majd ráragasztottam a megszáradt, megfestett betűket. 24 db kárpitosszeget ütöttem az aljára, amikre pöttyös szalvétából készült kis batyukat akasztottam és kész a naptár!

_DSC5913vágottírottkicsi.jpg

4. Karácsonyfa másképp

Egy másik blogban (ebben) mutattam egy lécből készült fenyőfát alternatívaként. Most  ágakból készült a rusztikus fenyő.

A  kezdet:

_DSC5883kicsi2.jpg

...és a vég :)_DSC5923vágottkicsi.jpg

Közelről :_DSC5927vágottkicsi.jpg

 

5.Ajtóra koszorú só-liszt gyurmagyöngyökből. Ezt csak mutatom. Az ajtó azért rajzolt, mert reggel négykor fotóztam és valahogy úgy éreztem, hogy a család nem örülne olyan nagyon, ha az ajtóra kalapálnám..._DSC5930vágottírottkicsi.jpg

6. Adventi naptár - Bútormese módra

Egy felhő alakú falapot fűrészeltem, majd lefestettem fehérre. Raktam bele kék felhőbodrokat és 24 db kárpitosszöget. Kék csillámos ragasztóval kipöttyöztem az angyalka útját, hogy merre menjen, hogy megtalálja a karácsonyt._DSC5920vágottkicsi.jpg

Az angyalkát dugóból csináltam. A teste  dugó, feje, szárnya pedig egy másik dugóból levágott szelet. Vékony drótot beleszúrva összeillesztettem, festés. Az akasztója szintén vékony drót. (Tudom a fotó nem a legpompásabb...bocsi)_DSC5943vágottkicsi.jpg

Így néz ki egyben:_DSC5932vágottírott.jpg

Az angyalka minden nap egy másik állomásra repül, a kis borítékokban pedig a meglepetés van.

Remélem, hogy tetszik a heti kreatív. Szerettem volna megmutatni, hogy kevés pénzből (kicsit több munkával) hangulatos karácsonyt alkothatunk. A jövő héten más színekkel, formákkal játszom, várlak akkor is.

Köszönöm, hogy benéztél, ha osztod azt is köszönöm! Ha kérdésed van, írjál!

Szólj hozzá

papírmasé adventi naptár só-liszt gyurma alternatív fenyőfa ajtó koszorú